miércoles, 5 de septiembre de 2012

Via Africa Coll de Nargó

Feia dies que havia parlat al Roc, a la Marta i a l'Anna de fer la via Africa a Coll de Nargó. Sempre que passavem amb el cotxe per Coll de Nargó ensenyava a la familia la Paret del Grau on es troba la via Africa. Es una via de tres llargs, i de cinquè grau de dificultat. Finalment fa uns dies vam decidir anar-hi.

Vam arribar i feia caloreta, però agradable. Només portàvem una corda simple de 70 metres i per això inicialment i per veure el nivell de la familia vam fer d'una sola tirada els dos primers llargs. L'anna i el Roc, pujen com uns campions i la Marta puja una mica i decideix baixar. No passa rés. Desprès fem dos llargs d'una via que es troba a l'esquerra d'Africa, amb uns sostre molt guapo. L'Anna i el Roc l'aconsegueixen amb algun repòs.

Finalment arriba l'hora de la veritat. Pujo novament la via Africa fins a la primera reunió i em despenjo. Puja la Marta i després el Roc. El Roc recupera les cintes i així la corda està lliure. Finalment em carrego de material i apa cap a dalt i faig la via Africa d'una sola tirada fins dalt. Asseguro al Roc, li dono un crit i comença a escalar, recuperant tot el material, triga 30' minuts en arribar a dalt, però està molt content. Al iniciar la baixada li feia una mica d'impressió però el baixo fins al terra. La corda arriba just a baix. El Roc ha fet d'una tirada tota la via Africa.

La Marta i l'Anna s'ho miren des de terra. Després recollim tot el material i anem al Bar Tahussa a menjar uns entrepans. Hem passat un bon dia d'escalada i ara a pensar al pròxim projecte que és pujar al Cavall Bernat per la via normal.

La via Africa és de nivell fàcil amb una roca calcària de bona qualitat, perfecta per iniciar-se a vies llargues, l`accès és bo i curt (uns 10'). El Roc ara us explica les seves sensacions:

Vaig començar el 1r llarg super bé, i el 2n també, però com que l'últim llarg no l'havia fet encara hem va costar una mica més. Quant estava a punt d'arribar a dalt estava molt cansat perquè portava moltes cintes. Quant vaig baixar tenia un cague impressionant pero bé...