domingo, 9 de marzo de 2014

Vacances de carnaval 2014

Ja han arribat les vacances de carnaval. El cap de setmana treballo, però arriba el diumenge i tenim una cita a Sant Joan de l'Erm. Arribem amb l'autocaravana vers les 19h. Tots estan esperant al mag roc perquè ens faci una actuació al refugi. Tots espectants al voltant del mag. Aquest una mica nerviós però ho fa molt bè i els espectadors li agraeixen. Sopem tots junts al refugi i desprès el Putxi ha preparat una sorpresa pels nens al bosc. Han de seguir unes llums i unes petjades. Els nens encantats i els pares també. Anem a dormir que demà ens espera un dia dur.

Esmorzem a la autocaravana, ens vestim, lloguem material i apa amb la familia Mata-Gendrau anem a fer un recorregut amb esquí de fons.

L'esquí de fons es una activitat que al Roc i la Marta els hi agrada molt, a més venien amb nosaltres la Jana i la Berta que son unes cracs d'aquest esport. La Marta en l'última baixada va caure, però rés una mica de mal al cul i a continuar. La temperatura era bona per fer esquí de fons i fem una bona volta, en total 2 hores i mitja.

Ja en tenim pro xerrem una mica, retornem el material de lloguer i els amics queden per dinar a Castellbò, però nosaltres dinem a l'autocaravana a Sant Joan de l'Erm. Després marxem per poder escalar a l'endemà al poble de Cubells.

Viatjant, decidim parar a Coll de Nargó a comprar una coca que ens l'anem menjant durant el viatge. Després parem a Ponts "parada i fonda" a fer una xocolata calenta i finalment arribem a Cubells. Aparquem l'autocaravana a sota de les vies d'escalada i jo "el papa", vaig a caminar una estona, fent un recorregut per la carena muntanyosa que la veritat es molt maca ja que té unes vistes i una situació privilegiada. ens trobem amb un petit problema i es que fa molt vent i tenim un record d'una vegada fa un parell d'anys que estàvem dormint a Mont-Ral i feia tant de vent que movia moltíssim l'autocaravana i no podíem dormir. Per tant vam marxar i vam passar la nit al mateix poble de Cubells.

Som dimarts, 8 del matí, em llevo sense fer soroll i marxo a fer un footing de uns 8 o 9 kms. Torno, satisfet i content, veient que la família encara estava dormint. No ho dubto i els desperto, esmorzem i apa a escalar a Cubells.

La temperatura es agradable i escalem durant tot el dia, vies que van del cinquè grau fins al 6b. En quan marxa el sol i fa fred marxem. Preparem alguna cosa de menjar i vinga a viatjar.

Decidim anar a un poble que es diu Os de Balaguer a escalar a la Roca dels Vilars. L'accés es per una carretera de terra, però bastant còmoda de circular, arribem al vespre i dormint en un petit aparcament a 5' de la zona d'escalada.

Dimecres al matí, essent ja habitual em llevo i marxo a caminar una estona, torno, preparo l'esmorzar, ens preparem i apa a escalar. La temperatura ideal, fem un total de 8 vies de graus que oscil·len entre el cinquè i el 6b. Molt guapo a excepció que hi havien uns insectes, com mosquits que a mi i al roc ens van acribillar les cames. Cansats tornem a l'autocaravana, passant per la Cova del Vilars que està tancada hi ha dins hi han uns gravats prehistòrics.

Doncs apa a viatjar novament i aquesta vegada anem a Camarasa. A l'endemà (dijous) torno a marxar d'hora a caminar, però finalment faig un recorregut d'un munt de quilòmetres, amb desnivell i 2 hores sense parar. arribo a la Autocaravana, bastant cascat, ja que no hem pensava que la volta fons tant llarga. Es tracta d'un tomb circular que surt de la presa de Camarasa i fent la volta per la muntanya arriba al poble de Camarasa i després torna fins al punt d'inici. Ufff!

Bueno ja està, un bon esmorzar, els nens fan una estona de deures i vers el migdia que ja fa una bona temperatura, agafem les bicicletes i anem per un camí fins a Sant Llorenç de Montgai. El recorregut en bici es sense desnivell, a un ritme suau, gaudint del paisatge i aturant-nos a l'embassament de Sant Llorenç de Montgai a menjar. A Camarasa arribem dues hores i mitja més tard.

Parlen amb la família a veure a on volem marxar, anant a Tremp, lloc on hi ha un lloc de pernoctació d'autocaravanes al costat d'un camp de futbol. ens instal·lem, anem a berenar i després anem a jugar a bàsquet fins que es fa de nit. La Marta i el Roc, cada vegada juguen millor a bàsquet.

Divendres, estem a Tremp i anem a escalar al congost de Collegats. Aquí la Marta triomfa, ja que escala un munt de vies de primera de cordada de dificultat cinquè grau. Molt bé Marta!.

En quan marxa el sol marxem cap a Andorra, però no sense abans aturar-nos a Sort, lloc on fem un bon cafè amb llet i després a Andorra. No us penseu que anem a Andorra perquè ja ham acabat les vacances NO!!!. Abans d'arribar a Casa parem al mur d'escalada d'Ordino i ens fem un bon fart d'escalar fins que es fa de nit i estem destrossats. Després ens dutxem a casa, preparem els estris i marxem amb l'autocaravana. voleu saber a on? Doncs primer a sopar tapes al Tarragona per celebrar l'aniversari del Roc i els anys que portem amb l'Anna casats. Un fart de menjar tapes (pop a la gallega, xipirons, orella, patates braves, croquetes). Anna paga que em de marxar. dit i fet, marxem a on? A Arcalís.

Dissabte i diumenge em estat a Arcalís esquiant com un jabatos durant tot el dia. Feia un dia amb molta calor però no em parat d'esquiar i fer fora pista. El Roc va baixar per la canal de la Mort.

fins aquí les nostres vacances de carnaval. Que us han semblat?